Shopping del 2:



Kanske ska berätta om den första gången jag shoppade oxo.

Jag stack från jobbet, det var mulet, duggregn och säkert inte mer än 3plusgrader.
Satte mig i bilen med siktet instället på Forum.
Väl framme i Forum, så gick jag med bestämda steg ner till Akademibokhandeln, här skulle det handlas hund-lektyr.
Men, efter ha sett prislapparna på böcker, som antingen var skrivna för barn, eller som innehöll färre sidor än onoffs-reklambrev, så gick jag med besvikna steg tomhänt från affären.

Pling Plong, sa det uppe i skallen - det klart jag ska gå till biblioteket, där vimlar det ju av böcker.
Till saken hör, att jag har minsann inte hyrt/lånat en bok sedan jag gick i grundskolan. Och det lånekortet har jag slarvat bort, kan man väl poängtera.  ;)

Väl inne på biblioteket fick jag en chock !
Vad har hänt ? Där satt det folk och tittade på stora tv-apparater, det satt ensamma(?) mammor med sina barnvagnar och drack Cafe Latte, det satt folk i alla dess former och läste tidningar. Och satt en massa ungdomar och surfade på datorer. Wow. Snacka om att jag har legat i koma dem senaste åren.
Hade det varit såhär roligt att gå till biblioteket, då kanske man skulle börja med det oftare.
Nån biliotekarie verkade det inte finnas, finns en 'automat'- vid väggen, där man bokar - lämnar tillbaks sina böcker.
Nåväl, jag lät alla dessa färska intryck rinna av mig, och stormade in planlöst.
Efter fem minuter, så insåg jag att... fan, jag måste ha en plan !
Jag hittade geografi, jag hittade sexualkunskap, jag hittade alla möjliga språk, men inga djur.
Reträtt. Tillbaks till utgången, där såg jag iallafall en karta.
Och mycket riktigt, där hängde än karta, och med raska steg så tog jag fart för ett nytt försök att hitta husdjurs-hyllan.
Success !
Men... ack ack. Böckerna var ju från 80-talet. Och inget som tilltalade mig.
Nu hade jag verkligen tappat hoppet.

Började gå tillbaks mot parkeringsgaraget.
Men, vad skådade mitt högra öga - en ZOO-affär !
Där måste det ju finnas hundböcker.
Stormade in där...
Hrm. Verkar vara dåligt med litteratur.
En försäljerska kom fram o frågade om jag behövde hjälp...
"Jovars, det kan jag nog behöva - det är såhär att vi har köpt en liten valp, och jag skulle behöva ett litet startpaket..."
"Så trevligt" log hon fram, och travade tillbaks för att hämta en kundkorg.
Här har vi koppel och halsband - bara välja och vraka - sa hon, medans hon demonstrativt svepte handen genom alla hängande snören.
Självklart rekommenderade hon det bästa för en valp. Det skulle inte vara för grovt, och inte för långt.
Jaja - det kör vi på.
Sen gick vi vidare. Kloklippare. Blodstopp. Vattenskål. En matskål med motiv är ett måste. Inte plåt, det är dåligt, keramik måste det vara, för det håller vattnet kallt mycket mycket bättre.
En tik sa du - ja, då måste du ju ha rosa bajspåsar...
...köper du 3stycken blir det mycket billigare...
... och sådär höll det på.

Väl framme på kassan, så flinade hon och log:
"Du skulle kunna vara en sån där Mystery Shopper" - sa hon.
Och redan där borde jag väl ha fattat. Jag föll nog för varenda säljknep hon hade.
965:- slutade det på. För en halv kasse med hundsaker.
1 stycke halsband.
1 stycke koppel.
1 stycke vattenskål. Keramik förståss.
1 stycke matskål. Keramik förståss. Matchande vattenskålen.
1 stycke klotång.
1 stycke blodstopp.
1 stycke bolleksak.
1 stycke pipleksak.
3 stycken bajspåsar.

Enda tankarna som snurrade i bilen påväg hem är, hur ska jag kunna förklara detta för sambon - hur - hur - hur.

//M


Kommentarer
Postat av: amanda

haha, du har verkligen där med skrivandet i dig! sitter och små-ler och skrattar lite för mig själv faktiskt.

vilken jävla shoppingpåse för 1000 spänn, snacka ovärt när du handla 100 ggr billare på ditt s.k "NK" ;)

2009-12-16 @ 17:22:34
URL: http://avikner.blogg.se/
Postat av: amanda

Svar: Haha, ja ny design, jg tröttnade på den gamla ;)

Jo Janna hade en hund på foder, hon tog henne på foder direkt när hon börjat hyra lägenheten. Ja precis, folk har så mycket fördomar, det är synd...

Lilla Wilma togs bort för hon höll på att attackera andra hundar, och Janna vad rädd för att det kanske nästa gång skulle vara en barn. Johanna hade inte riktigt den pli på den typen av hund, hon skulle ha en liten hund om hon skulle haft en hund alls :), som sagt, det är ju en "fighthund" trots allt, och dom hundarna måste man ha pli på!

Bilderna på Wilmis fotade jag för ca två veckor sen :)

Kramar!

2009-12-17 @ 18:13:00
URL: http://avikner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0