Dag 2

...(eller god jul)


Natten gick betydligt bättre.
Vilka framsteg !

Vid tio kröp vi till sängs... med Tundra valde att lägga sig på golvet utanför sovrummet.
Jahopp ?
Ja, vi klagade inte.
Efter tio minuter så hörde vi hur hon hoppade upp på soffan och la sig.
Sen somnade jag.

Vid halv ett, eller så, så stod hon nere vid sängkanten och ylade.
Tanken var ju att jag skulle gå o lägga mig på soffan med henne, men jag orkade inte,
så jag 'gav upp' mina ideal, och lyfte upp henne i sängen.
Ett två tre - och så sov hon vid mina fötter.
Knäpptyst.

Underbart !

Sen nångång senare, orkade inte ens titta på klockan, då var hon uppe i ansiktet och trampade. Det var ju "sådär", kan jag erkänna.
Slutade med att hon låg på kuddarna, och jag hade flyttat mig och sov utan kudde.

Vi gick en promenad till Hemköp igårkväll. Det gick jättebra, hon spatserade utan koppel, ända fram tills dess hon mötte en tjej som drog sitt barn i en pulka - det var ju jätteläskigt !
Vips så var Tundra påväg in i buskarna.
Fick ut henne efter lite möda o besvär, som en snöboll såg hon ut.
Sen gjorde jag bäst i att hålla i kopplet.
Mycket läskiga saker där ute i stora världen.

Här hemma i lägenheten tar hon för sig mer.
Hon hittar dock inte riktigt än i våran gigantiska tvårummare.
Ropar man på henne, och hon inte ser en, då börjar hon bara yla.
Ser hon en, ja, då kommer hon lunkande.


Ja - den här bilden behöver väl knappast kommenteras.    :o)





Hon undrar nyfiket vad jag sysslar med, är nog ljudet från tangentbordet som hon är mest nyfiken på.


Och sista bilden, den är tagen för 4 minuter sen, lite drygt...
Hon ligger o sover... i 'sin' säng.   ;)



Well well.
 
God Jul för 17 !

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0